כתיבה שיווקית - טיפים ועצות לקראת הפרויקט הבא:

עובדים על שדרוג אתר האינטרנט של החברה? שואפים להפיק חוברת הסברה אשר תחולק במסגרת כנס או יום עיון? מעוניינים לשלוח חומר באמצעות דיוור ישיר לבתי לקוחות או לקוחות לשעבר? המכנה המשותף של כולכם הוא הצורך בפתרונות של כתיבה שיווקית והמכנה המשותף הנוסף לכולכם הוא מאמר זה אשר יעניק לכם כלים מקצועיים לצלוח את המשימה.

 

כתיבה שיווקית - חלון ההזדמנות שלכם:

כפי שחלון ראווה הוא ההזדמנות השיווקית הראשית של חנות בגדים, חומר שיווקי הוא חלון הראווה של חברות וארגונים אשר משתמשים במודל. לפני שאתם ניגשיפ ישרות לשלב של כתיבה שיווקית, עליכם להחליט מה אתם רוצים להציג בחלון (כלומר בחזית). כמו בתחומים אחרים בשוק, גם כאשר פועלים בערוץ של כתיבה שיווקית חשוב להציב בחזית את היתרונות הבולטים הרלוונטיים של החברה (כמו הצגת הפריטים המרשימים ביותר בקולקציה החדשה). יש לבחור בפינצטה את הנושאים החשובים ביותר, לתעדף אותם לפי מידת החשובים לטווח הארוך ולוודא שיש קוהרנטיות במסרים (לדוגמה: לא ניתן להציג נאמנה חברה כחברה צעירה ומודרנית המתפתחת רק בשנים האחרונות על רקע ההתפתחות הטכנולוגית ומצד שני לציין כי החברה נוסדה כבר בשנת 1990 ופועלת כבר שני עשורים ברצף!). אתם חייבים לבחור מסרים המתלבשים יחדיו בצורה הרמונית ויחדיו יוצרית את האפקט האופטימלי של כתיבה שיווקית משכנעת.


כתיבה שיווקית - דגש על הפן המקצועי:

לא משנה אם אתם עובדים על כתיבה שיווקית בתחום הצרכנות, המחשבים, הבריאות או הטקסטיל, כתיבה שיווקית מיועדת לקהל יעד שמבין ו/או מגלה עניין בתחום (אחרת לא הייתם מגדירים אותו כקהל יעד מלחתחילה). לכן אין טעם להתחיל להסביר לו כפי שמסבירים לילד קטן במה אתם עוסקים אלא חשוב לפנות אליו בשפה מקצועית, עניינית, עם שימוש רב בג'רגון (מונחים מקצועיים) בכדי להפגין ידע ובקיאות בתחום.


כתיבה שיווקית - דגש על קהל היעד:

בעבר חברות אשר עסקו בפרסום בכלל וכן כתיבה יווקית בין היתר, נהגו לנצל את הבמה כדי לשבח ולפאר את החברה והם פשוט היו כותבים סופרלטיבים בזה אחר זה בנוסח: חברה X  קיימת מזה עשר שנים במשק ונהנית מביקוש רב בקרב מיליוני צרכנים מידי שנה.... חברה X היא מובילה,  חברה X היא פורצת דרך וכו'. זה מגלומני ועלול להרתיע אנשים רבים ויחד עם זאת, זה לא מעורר הזדהות. בכדי ליצור קשר בין קהל היעד לחברה (בשביל זה קיים התחום של כתיבה שיווקית) - יש ליצור קשר ישיר ולעמוד על היכולת של החברה לתת פתרון מידי ללקוח כגון: אתם כבר לא צריכים לחשוש ממפרצונים והתקרחות גברית לקראת גיל ארבעים.


כתיבה שיווקית - יצירת הזדמנויות מידיות לקידום העסקה:

כתיבה שיווקית אמורה להניע לפעולה. לא מספיק לשכנע, לא מספיק להרשים, לא מספיק ליצור את אפקט הזכירות או ליצור רושם חיובי... כתיבה שיווקית אמורה לקחת את הלקוח הפוטנציאלי למקום שבו הוא מוציא את קרטיס האשראי והופך ללקוח בפועל. חשוב לזכור לשלב את ההנעה לפעולה ולתת את האופציה כגון: חייג עכשיו! בוא לפגישת ייעוץ! וכו'.